vardagsenkelt

Uppfinningsrik eller bara snål.

Kategori: Allmänt

Min lilla fondvägg krävde 4 vårder samt ytterligare en tredjedels vård. I en rulle får man ut fyra vårder. Det betydde att jag var tvungen att köpa en hel rulle till för att få ut den sista tredjedelen av tapet. 439 kr kostade tapeten per rulle. Tja ni förstår ju själva så surt det kändes. Över har jag nu 3 vårder. Tänkte vad ska jag göra med dem. 
Hm...
Jag åkte helt enkelt till ÖB för där hade jag sett att det hade hangers till wallposters.Köpte hem dem och klippte till den i samma bredd som en tapetvård. Klippte till önskad längd på en tapet vård.
 
 
Sedan åket jag till Ikea och köpte väggdekor. Så gjorde jag mig en egen poster att ha på väggen och som samtidigt tar upp fondvägen vi just har tapetserat i Alex gamla rum.
Restultatet blev så här......
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
 
 
Nå vad tycks?
Det riktigt bra med den är att man kan flytta den vart man vill i rummet eller rulla ihop den när man inte känner för rosa detaljer i rummet. Praktiskt eller hur!
 
Må bäst gott folk.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: