vardagsenkelt

Höst=regn

Kategori: Allmänt

Eller hur?
Man har nog inte hört det dummaste ännu, men här ska ni få höra något korkat en expidit sa till mig igår..
Jag gick i varenda affär på Mässan igår för jag ville ha en regnkappa. Är så trött på att vara konstant fuktig i kläderna. Jag ville ha just en regnkappa som även täcker benen och inte bara en vanlig regnjacka.
Tro det eller ej men det fanns inte en regnkappa att få tag på hela Mässan Jag gick till och med till slut in i affären på mässan som bara säljer jackor, dyra sådana, och tänkte kosta vad det vill jag ska ha en regnkappa och dem om någon butik måste väl ändå ha.
Men vet ni det hade dom inte. Jag sa att det verkar vara omöjligt att få tag på regnkappa.  
Vet ni vad expiditen svarade mig då!....Nej det är inte säsong för det nu, det är mer jackor för kyla,regnkappor är mer vårsäsongen.
MEN VA!!!
Här är höst och här fullkomligt hellregnar så mycket vatten massor att komunen har förberett sig för eventuella översvämningar.
När jag gick i skolan fick jag minsann lära mig de fyra årstiderna och då var HÖST= REGN, vinter= kyla, VÅR= SOL , sommar= värme.
Antar att den expiditen måste ha missat den undervisningen fullstständigt. Ja mycket dumt ska man höra innan öronen blir döva.
Men se ni skoaffären dem har hajat det här med vad det är sässong för och har massor av gummistövlar att välja mellan. Dem ena fräckare än dem andra.
Och ICA MAXI har också varit med på lektionenrna om det fyra årstiderna och  välkomnat hösten med att ha köpt in ett gäng REGNKAPPOR!!!
Hah, det var väl det sista stället jag väntade mig att hitta vad jag desperat sökte efter igår. Men tack för det ICA MAXI, nu kan jag känna mig torr i kläderna. Även om jag nu inte förväntar mig att det är någon större kvalitet så är jag glad om det håller den här säsongen i alla fall.  Ska bli så skönt.
 
Alltså helt seriöst så här den här uppdateringen av blogg.se hittills bara varit skit. Funkar fortfarande inte, och när jag skriver så försvinner bokstäverna. Bilder hamnar lite som dem vill beroende på vilken dag man loggar in. Ja ja, fick iallafall skrivet lite idag, men det tog tid. Helmysko sida verkligen!
Må gott på er, så hörs vi kanske snart igen, om inte den här sidan får mig att slänga datorn i väggen vill säga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: