vardagsenkelt

Ahlgrens bilar och fredagsmys

Kategori: Allmänt

Finns det något godare godis än Ahlgrens bilar. Sedan barnsben har jag tuggat på detta godis med lika stor förtjusning. Och när jag var tonåring hände en särskild smaksensation i samband med att jag malde i mig Ahlgrens bilar. Glups som jag var tog jag 3 stycken i munnen på en gång och av en händelse råkade det vara en färg av varje. Shit...vilken smaksensation jag upplevde. Sedan dess tar jag alltid en färg av varje och stoppar i munnen på en gång. Det är otänkbart att bara äta en färg i taget. Vet faktistk inte om jag vart uppmanad av reklam, kompis eller annat en gång i tiden....men ett var säkert. Det var en smakupplevelse utöver något annat. Nu har dem ju även en lakrists smak och dem diggar jag fruktansvärt starkt. Likadant där, jag måste ta en av varje färg i munnen samtidigt. Grymt gott!! Prova själva får ni se vilken skillnad.
Salt lakrits är för övrigt mitt favoritgodis. 
 


Något annat som är gott är ju saltlakris och vin. En oslagbar kombo det med faktiskt. Så har man inga salta jornötter, chips så funkar faktistk saltlakris jätte bra till de flesta rödviner.
 
Idag tyckte jag der var särskilt gott att det var fredag, för igår var jag riktigt krasslig med huvudvärk, halsont och allmäns sjukdoms känsla. Hostade och snorade rejält. För en gång skull fanns det halstabeltter hemma...( det kan jag nog tacka Alex för) Tror det var hans halstabletter faktiskt.
 Imorse när jag gick till jobbet blåste det halv storm och ösregnade. På eftermiddagen när jag kom hem sken solen och det var riktigt varmt och skönt i solen. Eftersom jag har känt mig krasslig ett par dagar och bara gått och lagt mig när jag har kommit från jobbet, var det riktigt skönt att lägga sig i solstolen och låta de varma solstrålarna värma mot kinden. 
Någon annan som också tyckte det var gott var Ozzy som parkerade sig i solstolen brevid.
 



Efter att vi hade suttit i solen en stund, kattfolket och jag, så gick vi en skogspromenad i den goa eftermiddagssolen. Och jag må säga att det var precis vad jag behövde för att repa mig och få tilllbaka lite förlorade krafter. Sista biten hittade jag en sten med en musform liknande kropp och Mimmi och Ozzy var inte sena med att gå med i leken och jaga sten.
När vi kom fram var båda så slut efter allt lekande att de var tvugna att lägga sig och vila. Hah de små rara liven.


 Hela vägen in på tomten fick den musliknade stenen följa med, men det sista var det knappt att de orkade bemöda sig, Men Ozzy gjorde allt ett tappert försök. :)
 


Ha det alldeles underbart en fredag som denna. Imorgon lägger jag upp receptet på middagen jag gjorde idag.
 
Kram på er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: