vardagsenkelt

I väntans tider

Kategori: Allmänt

Har inte varit inne och bloggat på ett tag, är ärligt talat lite trött på den här blogg.se, för varje dag man kommer in och ska skriva, lägga upp bilder eller dyl så krånglar det. Nu precis när jag började skriva så syntes inte bokstäverna men som tur var dök dem upp efter hand. Helt mysko. Så blir det varje gång något företag ska "hotta upp sin hemsida" då funkar det lite som det vill och när det vill ett tag.
Nåväl. Känns för övrigt som jag går i väntans tider och fakturm är att jag inte riktigt vet vad jag väntar på. Förutom soffan som har en låååååång leveranstid. Inom några dagar kommer den nya tv:n som ska vara i Alex gamla rum. Sakta men säkert.blir rummet till Alex klart. Ja ja...jag har till slutet på oktober på mig för först då kommer han och hälsar på. Så då ska väl allt förhoppningsvis vara på plats. Helgen har varit seg och jag har inte fått gjort så många mer knop en tittat efter tv apparater. Har förstårs roat mig med att bygga en egen ekonomimall till joibbet och det var ju inte helt lätt, blev mer och mer komplex allt eftersom. Men nu tror jag att jag har fått till det så att det ska gå snabbt och lätt för mig att ha koll och rapportera siffrorna för min avdelning. Måste säga att jag är lite stolt över mig själv att jag över huvudtaget fick till det så att jag enkelt kan följa varje veckodag. Det är alltid lite jobb att bygga en bra bas i vad man än gör, men när basen är gjord förenklar det ens kontinuerliga arbete avsevärt. Så det är helt klart värt att lägga tänka igenom och lägga tid på, man sparar så mycket tid när det senare blir en betydligt enklare match att gå, om man säger så. 
Middagen idag bestod av en rätt jag publiserat tidigare här på bloggen. snabbt och bra när man är trött och sliten.
 
Ha en god afton, själv tar jag en tidig sänggång. Kramis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: