vardagsenkelt

Snyggt fat

Kategori: Allmänt

Hejsan.
Lite frånvarande igen minsann.Kan inte hjälpas för här går allt i Ultra rapid nu för tiden. Hinner inte så mycket när jag jobbar. Hela dagarna går ju.
Mitt projekt renovera Alex gamla rum drar ut på tiden. Det stör mig att det går så långsamt fram. Får inte soffan förrän om 8 VECKOR!
Hur kan det komma sig att möbelbranchen inte behöver hänga med i den här allt mer krävande tillvaron med snabb service och effektiva leveranser. Jag menar 8  VECKOR!!!.......
Sedan hade jag planerat en tripp till Gekås för lite inredningsdetaljer och höst stövlar etc....men se Toni spräckte mina planer illa kvickt med att beställa ett 13 TON... jordlass som skall spridas ut på tomten just den här helgen.
 
 
 
Och till det måste gubben som inte ens jobbar heltid den här månaden, (vilket jag gör med råge just nu)  ha min hjälp till hela lördag och söndag. Han kan inte ens avvara mig en ledig dag på helgen. Herregud, jag har grävt och slitit för att göra en buskrabatt längs grannens staket helt själv i sommar ,bara för att mannen min inte kunde lyssna på vad jag sa och styra upp det  innan grävskopan gick loss på tomten. och inte fan bidrog han med några spadtag heller för den delen!  Ibland undrar jag vem som är mannen i huset.
 
Nå ja nu har jag gnällt av mig lite.
 
Nu till något trevligare. Jag hittade ett ursnyggt fat på Ikea, tänkte mig som fruktskål. Ibland så har Ikea den där 10 poängaren. Eller vad tycker ni?
 
 
Och det är ju inte IKEA jag köpte soffan på så det är inte dem som har så långa leveranser. Eller tja förresten jag har ingen aning om hur långa leveranser dem har. Det kanske är lika illa där. Det är ju trots allt en möbelaffär. Men jag har i alla fall aldrig råkat ut för att behöva vänta så länge som 8 veckor om det är någon möbel som har varit tillfälligt slut på lager.hos dem.
Ja ja, men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge sägs det ju.
 
Må gott, karamar
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: