vardagsenkelt

Färskostöverbakad lax, vilken lyxmat

Kategori: Allmänt

Hej svejs.
Hade tagit fram lax idag. Och som alltid tänker jag, vad ska jag göra för att dryga ut laxen så att man verkligen blir mätt.
Skummade igenom kylskåpet och fann en burk räkor som var dax att göra slut på. Så fantasin började flöda och fram kom dessa ingridienser:
 
 
Blanda till allt till en enda färskoströra och bred på laxen:
 
 
In i ugnen ca 20 min, till toppen fått fin färg:
 
 
Servera med kokt potaits och örtsås. Riktigt Yummi var det.
 
Till 4 laxfiléer hade jag:
 
200g Philadelphia naturell
Ca 1 dl hanskalade burkräkor, finhackas
Lite mindre än en halv paprika, finhackas
1 knippe dill, finhackas
1 knippe gräslök, finhackas
Lite salt, fempeppar och paprikakrydda
Blanda alltsammans i en bunke och bred blandningen över laxen.
Tillagas i ugn på 250 grader till toppen fått en fin gyllenbrun färg och laxen blivit genomstekt.
Det var mumma det kan jag säga och så lätt att göra. Kändes dessutom som en så vansinnigt lyxig middagsrätt att vi var tvugna att ta ett glas vin till maten....hah så här mitt i vardagen!! ;)
Jaja....ibland får man unna sig lite lyx i vardagen .
Hoppas att ni har lust att testa och skriva vad ni tyckte. Vi tyckte det var riktigt gott.
Kram så länge....vi hörs!
 


 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: