vardagsenkelt

Fånga dagen

Kategori: Allmänt

Vädergudarna bjuder på en fin solig sensommar dag men go värme i luften. Ikväll blir det kräftskiva med goda vänner. 
Jag ska strax göra mig i ordning för att åka och handla kräftor och övrig mat. Ovanför dörren hemma har jag hängt upp en uppmaning till mig själv, som  är tänkt att jag ska se, varje dag jag kliver ut genom dörren. Så självklart tänker jag se till att jag får en stund över i solstolen. Så att man tar till vara på ljuvliga sensommar dagar som dessa, och dessutom när dem infaller på helgen när man faktiskt är ledig. Inte fy skam.
 
 
och det är precis vad jag ska göra idag....fånga dagen!
Har startat med en räjäl frukost (med nyttig kesoröra) så att jag ska stå mig länge, så att jag kan springa mina ärenden utan avbrott för hungrande mage.
 
 
Jag var hemskt kaffe törstig idag, är redan inne på min tredje kopp. Inte så bra med för mycket kaffe men jag var otroligt kaffesugen idag. Det blir så ibland.
 
 
Vi har äntligen bestämt oss för vilken bäddsoffa vi ska köpa så den ska jag beställa idag innan reapriset försvinner på den. Den blir köpt på Mio Möbler  
Egentligen fanns det andra som föll mig bättre i smaken men denna var mer rejäl i tyg och mindre skåror som annars kan göra  den lite obekväm all ligga i. Det var mycket att tänka på när den ska fungera till så mycket.
Men den passade i alla fall bäst till den fondtapet som Toni nyligen satte upp.
 
 
Tja gott folk det var nog allt för idag....nu ska jag vidare och fånga dagen och hoppas att ni gör det samma.
Kramis
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: